بهترین مشاور املاک دراصفهان/قرارداد رهن کامل 

امروزه به دلیل افزایش بی رویه قیمت مسکن و عدم توانایی افراد در خرید خانه، اجاره نشینی رشد بسیار زیادی در کشور داشته است.
اجاره کردن منزل به این معنی است که مستاجر در قبال استفاده از واحد مسکونی، مبلغی را به عنوان ودیعه و مبلغ دیگری را نیز به عنوان اجاره بها به صورت ماهانه به صاحب ملک پرداخت می کند.

اجاره ملک به صورت های مختلفی انجام می شود. قراردادهای اجاره ملک به صورت قرارداد رهن کامل و قرارداد رهن و اجاره ی ترکیبی است.
معمولاً صاحبان خانه های خالی تمایل دارند، در کنار مبلغی که به عنوان ودیعه مسکن از مستاجر می‌گیرند، مبلغی را نیز به عنوان اجاره دریافت کنند.

ولی گاهی اوقات مالک منزل به مقدار قابل توجهی پول برای سرمایه گذاری و یا موارد مشابه نیاز دارد، که برای تامین این پول ترجیح می دهد منزل خود را به صورت رهن کامل در اختیار مستاجر قرار دهد.
ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط رهن کامل منزل و همچنین مزایا و معایب آن آشنا کنیم. اگر قصد اجاره منزل را دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قرارداد رهن کامل 

آژانس املاک سپاهان با داشتن چندین دهه سابقه خدمت در زمینه خرید و فروش همچنین رهن و اجاره ملک، به عنوان یکی از بهترین مشاور املاک در اصفهان شناخته شده است.

شما با مراجعه به آژانس املاک سپاهان به راحتی می‌توانید ملک مورد نظر خود را پیدا کرده، و اقدام به خرید یا اجاره آن نمایید.

 

قرارداد رهن کامل چیست؟

رهن کامل ملک یکی از انواع قراردادهای اجاره است که مستاجر در هنگام عقد قرارداد، مبلغی را به عنوان ودیعه در اختیار صاحب خانه قرار می دهد و در عوض اجاره پرداخت نمی‌کند.

این مبلغ به عنوان امانت تا پایان مدت اجاره منزل، در اختیار صاحب خانه قرار دارد و بعد از اتمام مدت اجاره به طور کامل به مستاجر برگردانده می شود.

تعیین قیمت رهن

تعیین قیمت رهن خانه به عواملی مانند متراژ خانه، نوساز یا قدیمی بودن خانه، منطقه ای که در آن خانه واقع شده است، امکانات خانه و نظایر اینها بستگی دارد.

معمولا قیمت رهن کامل خانه، حدود یک چهارم تا یک ششم قیمت آن خانه است. مثلا اگر قیمت یک خانه یک میلیارد و دویست میلیون تومان باشد، مبلغ رهن آن حدود ۲۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون می باشد.

مزایا و معایب رهن کامل منزل

بهترین مشاور املاک دراصفهان/قرارداد رهن کامل

به طور کلی بهتر است، برای یافتن منزل یا آپارتمان های اجاره ای به بهترین آژانس های املاک منطقه مراجعه کنید تا بتوان از مشکلات بعدی جلوگیری کرد.
قرارداد رهن کامل منزل دارای مزایا و معایبی است که در اینجا به بعضی از مزایا و معایب اشاره می کنیم:

شرایط رهن کامل ملک

مزایای قرارداد رهن کامل منزل

– در قرارداد رهن کامل منزل مستاجر در ابتدا پولی را به عنوان ودیعه به صاحب خانه پرداخت می کند و دیگر موظف به پرداخته اجاره بها به صورت ماهیانه نیست.

در پایان سال مستاجر می تواند مبلغ ودیعه را به طور کامل از صاحب خانه پس بگیرد.

عدم نیاز به پرداخت اجاره بها یکی از مهمترین مزیت های رهن کامل منزل است.

– در قراردادهای رهن کامل احتمال تمدید قرارداد منزل نسبت به قراردادهای رهن و اجاره بیشتر است.

چون مستاجر مبلغ زیادی را به عنوان ودیعه به صاحب خانه پرداخت کرده است، این احتمال وجود دارد که صاحب خانه پولی که شما در اختیار او قرار داده اید را سرمایه گذاری نموده باشد .

همچنین ممکن است در رابطه با کار دیگری آن را خرج کرده باشد.

در صورتی که در انتهای سال اجاره ای مالک نتواند پول ودیعه را به مستاجر بازگرداند، مستاجر می تواند، بدون هیچ دردسری قرارداد اجاره را برای یک سال دیگر تمدید نماید.

 

معایب قرارداد رهن کامل

– اولین و مهمترین مشکلی که رهن کامل منزل وجود دارد این است که معمولاً مبلغ ودیعه بسیار زیاد است و ممکن است مستاجر برای تامین این مبلغ دچار مشکل شود.

– معمولا تمایل به گرفتن اجاره بها در بین مالکین منازل بیشتر است. برای همین مواردی که مالک تمایل به دادن اجاره منزل به صورت رهن کامل را داشته باشد، کمتر است.

مزایا و معایب رهن کامل منزل

– یکی دیگر از معایب رهن کامل منزل این است که قیمت های بسیار بالا از سوی مالکین، برای رهن کامل منزل پیشنهاد می شود .

بیشتر‌ مستاجرین توانایی پرداخت مبلغ ودیعه را ندارند و ممکن است برای پیدا کردن مورد مناسب دچار مشکلاتی بشوند.

پس برای پیدا کردن سریع یک خانه رهن کامل گزینه خوبی نیست.

– این امکان وجود دارد که بعد از پایان یک سال مستاجر به علت شرایط نامساعد خانه، دیگر تمایلی به اجاره کردن آن منزل نداشته باشد.

چنانچه مالک منزل پولی را که مستاجر نزد او گذاشته را خرج کرده باشد و توانایی پرداخت مبلغ ودیعه را نداشته باشد مستاجر دچار دردسر می شود.

چون فسخ قراردادهای رهن کامل منزل با مشکلات زیادی همراه است، بهتر است قبل از عقد قرارداد به یک سری از نکات توجه داشته باشید.
در موقع رهن کامل منزل بهتر است خانه هایی را انتخاب کنید که سن ساخت آنها بین ۵ تا ۱۰ سال باشد.

چون خانه های قدیمی با مشکلات بیشتری از نظر خرابی زیرساخت ها مواجه هستند.
اگر خانه ای را اجاره می کنید که صاحبخانه در آن سکونت دارد در مورد اخلاق صاحبخانه و روابط او با دیگر مستاجرین، از همسایگان سوال کنید. البته در صورت امکان بهتر است، خانه ای را اجاره کنید که صاحب خانه در آن سکونت نداشته باشد.

رهن کامل ملک
اگر قصد رهن کامل یک آپارتمان را دارید، بهتر است آپارتمانهای کم واحد را انتخاب کنید.

در آپارتمان هایی که واحدهای بیشتری وجود دارد، باید در مورد نحوه استفاده از مشاعات، نظافت حیاط و راه پله و همچنین چگونگی پرداخت شارژ ساختمان اطلاعاتی کسب کنید.

جمع بندی

برای کسانی که می خواهند استرس پرداخت اجاره‌بها را نداشته باشند، رهن کامل منزل بهترین گزینه است.

در رهن کامل منزل شما مبلغ مورد نظر صاحب خانه را پرداخت می کنید و می توانید یک سال در خانه وی سکونت داشته باشید.
مبلغ رهن کامل منزل با توجه به شرایط ملک تعیین می شود که حدوداً بین یک چهارم تا یک ششم قیمت منزل مورد اجاره است.
ذکر این نکته ضروری است، رهن کامل منزل بدون پرداخت اجاره‌بها مشکل شرعی دارد و مستاجر باید باید مبلغ بسیار ناچیزی به عنوان اجاره به صاحب خانه پرداخت نماید.
عدم‌ نیاز به پرداخت اجاره بها ماهانه از مزایای قرارداد رهن کامل منزل بوده و مبالغ بسیار بالای ودیعه و مشکلات فسخ قرارداد پیش از موعد، از معایب این نوع قرارداد است.
بار دیگر این نکته را متذکر می شویم که برای اینکه در معاملات مسکن اعم از خرید و فروش ملک و یا رهن و اجاره، دچار مشکل نشوید، باید به املاک آژانس های املاک شناخته شده مراجعه فرمایید.

آژانس املاک سپاهان با استفاده از بهترین کارشناسان و مشاورین املاک در خدمت شهروندان عزیز اصفهانی می باشد.

صداقت در گفتار و رفتار سرلوحه کار مشاورین املاک سپاهان بوده و همواره سعی دارند بهترین پیشنهادات را به مشتریان خود ارائه دهند. درصد بالای رضایتمندی مشتریان این آژانس گویای این مطلب است.