مزایای ومعایب شغل مشاور املاک

در این مقاله مشاور املاک سپاهان در اصفهان برای شما در مورد مزایای شغل مشاور املاک مطالبی را عنوان می کند.وقتی که می خواهیم یک شغلی را شروع کنیم، ابتدا باید انتظارات خود را از آن شغل مشخص کنیم و ببینیم توانایی لازم برای موفق شدن در آن را داریم یا خیر.
همچنین باید مزایا و معایب آن را در نظر گرفت و بدانیم که چه مهارت هایی برای شروع آن شغل لازم است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب شغل مشاوراملاک آشنا کنیم. چنانچه به این مبحث علاقه مند هستید با ما همراه باشید.

مشاور املاک سپاهان با داشتن چندین دهه سابقه خدمت در زمینه خرید و فروش و رهن و اجاره ملک، به عنوان یکی از بهترین مشاورین املاک در سطح شهر اصفهان شناخته شده است. اژانس املاک سپاهان با بهره‌گیری از بهترین و مجرب ترین مشاوران و کارشناسان املاک همواره توانسته بهترین پیشنهادات را در اختیار مشتریان خود قرار بدهد. میزان بالای رضایتمندی مشتریان استفاده کننده از خدمات مشاور املاک سپاهان گویای این مطلب است.

مزایای شغل مشاور املاک

کار مشاوره ی املاک مانند هر شغل دیگری، دارای مزایای زیادی است. تعداد بسیار زیاد مشاورین املاک دلیلی براین ادعا است. در اینجا برخی از این مزایا را برای شما بر می‌شماریم:

مزایای شغل مشاور املاک

درآمد بالای شغل املاک:

قطعا بیشترین مزیت کار مشاور املاک که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب میکند، درآمد بالای آن است. می دانیم که مسکن و یا هر نوع ملکی، یکی از گران‌ترین کالای قابل خرید و فروش برای عموم مردم است. همچنین یکی از کالاهای ضروری زندگی به حساب می‌آید.
چون درآمد مشاور املاک همیشه درصدی از ارزش معامله است، پس درآمد این شغل چشمگیر است. علاوه بر این ملک یکی از کالاهای اساسی در زندگی به حساب می‌آید، به هیچ وجه از سبد خرید مردم قابل حذف نیست. پس عرضه و تقاضا در این بازار همیشگی است و شغل مشاور املاک یک شغل دائمی به حساب می آید.

عدم نیاز به تخصص‌های زیاد:

مزایای ومعایب شغل مشاور املاک

برای ورود به هرحرفه وشغل لازم است شما مهارت و تخصصی های را فرا بگیرید. شغل مشاور املاک از این نظر دارای مزایایی است. یعنی برای شغل مشاور املاک لازم نیست تخصص های زیادی فرا بگیرید.
برای ورود به هر کسب و کار باید یکسری مهارت‌های کلامی و مهارت‌های بدنی را یاد بگیریم. برای شغل مشاور املاک به مهارت‌های کلامی بیش از مهارت‌های بدنی نیاز داریم. ولازم نیست برای موفقیت در این شغل سختی زیادی متحمل شد.
مهارت‌هایی مثل توانایی حل مسائل ریاضی، مکانیکی، برنامه‌نویسی کامپیوتر و شغل هایی که وابسته به کار دست هستند در دسته مهارت‌های سخت و مهارت‌هایی مثل روابط عمومی بالا، ارتباطات، کار گروهی و غیره جزء مهارت‌های نرم هستند.

مهارت های مورد نیاز مشاور املاک

مهارت‌هایی که برای کار مشاور املاک ضروری است به دو دسته زیر تقسیم میشود:

۱) دانش‌های حقوقی
۲)مهارت‌ها ارتباطی

اما مزیت شغل مشاور املاک در این مورد چیست؟

برای ورود و موفقیت در کارهایی مثل برنامه نویسی کامپیوتر، پزشکی، یا شغل های دیگر باید سال‌ها در دانشگاه درس بخوانید و یا با کار کردن در بازار تجربه کسب کنید. اما تمام توانایی‌ها و تخصص‌های لازم برای شغل مشاور املاک را می‌توانید به سرعت و باشرکت در دوره های کوتاه مدت بیاموزید. و لازم نیست برای فراگیری این دانش‌ها سال‌ها در دانشگاه درس خوانده یا در بازار کار کسب و کار تجربه کنید.

هزینه های راه‌اندازی کار مشاور املاک:

هزینه راه اندازی کار مشاور املاک نسبت به بسیاری از کارها خیلی پایین‌تر است.
مثلا هزینه راه‌اندازی دفتر املاک را با هزینه راه‌اندازی یک سوپر مارکت در نظر بگیرید. فقط هزینه خرید کالاهای مورد نیاز برای سوپر مارکت رقم بالایی می‌شود.
اصلی‌ترین هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی یک دفتر املاک، شامل هزینه خرید یا اجاره دفتر، هزینه خرید تجهیزات و امکانات اداری، هزینه‌ی دریافت مجوز و هزینه‌های جاری مثل آب، برق، گاز و تلفن است. پس پایین بودن هزینه راه‌اندازی دفتر مشاور املاک یکی از مزایای کار مشاور املاک به حساب می‌آید.
با قرار دادن این مزیت را در کنار مزیت اول که درآمد بالا بود به این نتیجه می رسیم که کار مشاور املاک شغل جذابی برای بسیاری از مردم است.

معایب شغل مشاور املاک:

شغل مشاور املاک هم مانند سایر شغل ها دارای معایب و سختی‌های است که اغلب از دید مردم پنهان می‌ماند.
اگر درباره معایب و دشواری‌های کار مشاور املاک را با دیگران صحبت کنید، حتما تعجب خواهند کرد. در نظر بسیاری از افراد، شغل املاک کاری بدون زحمت و با درآمد بالا است.
برای اینکه آگاهانه وارد این شغل شوید، باید با سختی‌ها آن آشنا باشید. در اینجا به چند نمونه از این معایب و سختی ها اشاره می کنیم.

معایب شغل مشاور املاک

رقابت بالا در شغل مشاور املاک:

با اینکه وجود رقابت برای رشد کسب و کار ضروری است، اما رقابت بیش از حد نیز کار را برای بسیاری از افراد خصوصا تازه کارها سخت می‌کند.
وجود تعداد بسیاری از مشاورین املاک در سطح شهر بیانگر زیاد بودن رقابت در حرفه املاک است. در اکثر محله‌های هر شهر تعدد بنگاه‌های املاک سنتی یا مدرن را به راحتی میتوان مشاهده کرد. این دلیل واضح برای رقابت بالا در شغل املاک است.
بالا بودن رقابت و همچنین عدم وجود زیرساخت‌های مختلف اطلاعاتی در کشور، کار برای مشاورین املاک سختر میکند.

دور زدن مشاورین املاک:

متاسفانه در بسیاری از مواقع پدیده‌هایی به نام فایل‌دزدی یا دور زدن در حرفه املاک وجود دارد. یعنی یک مشاور املاک برای بدست آورد قرارداد، مشاور املاک دیگری را دور می‌زند.
البته این دور زدن مشاور املاک توسط خریدار یا فروشنده هم اتفاق می‌افتد. به این شکل که خریدار یا فروشنده، زحمات مشاور املاک را نادیده گرفته و در مرحله عقد قرارداد و برای پرداخت نکردن کمیسیون، به مشاور املاک دیگری مراجعه می‌کند و یا خود به صورت توافقی معامله را انجام میدهند. در این موقع تمام وقت، انرژی و هزینه‌ای که مشاور املاک متحمل شده، به هدر می‌رود.

بار حقوقی معاملات املاک:

از بزرگ ترین معایب شغل املاک وجود بار حقوقی عقد قراردادهای ملکی است که بر عهده مشاورین املاک است، که در اکثر موارد نادیده گرفته میشود.
این جدی نگرفتن ، ممکن است خریدار، فروشنده یا خود مشاور املاک را دچار مشکلات حقوقی کرده و مجبور به مراجعه به دادگستری ‌شوند. در این زمان سنگینی بار حقوقی قراردادهای ملکی برای افراد روشن می‌شود.
بهتر است بدانید که ۵۰ درصد از کل دعاوی حقوقی کشور، مربوط به دعاوی ملکی می‌شود.

نوسانات بازار املاک

نوسانات بازار املاک:

یکی از دلایل تعطیلی بسیاری از مشاورین املاک، نوسانات بازار املاک است.
در هر کسب و کاری روزهای پر رونق و کم رونق وجود دارد، اما این رونق و رکود در بازار املاک با اغلب بازارها متفاوت است. دوره رونق بازار املاک درکشور ما در حدود یک سال یا کمی بیش‌تر است. این در حالی است که دوره رکود بازار املاک چیزی در حدود ۳ تا ۵ سال است.
تعداد قراردادها در دوره رکود به شدت کاهش می‌یابد. این به معنای کاهش درآمد مشاورین املاک است. کاهش درآمد باعث ناامیدی بسیاری از مشاورین املاک شده، به نحوی که در دوره رکود شاهد تعطیلی دفاتر املاک زیادی هستیم.
این ناامیدی باعث میشود که تعداد کارشناسان فروش آژانس‌های املاک کم ‌شود. جذب و آموزش دوباره کارشناس فروش هم هزینه بر است.

دریافت کمیسیون:

از عمده‌ترین مشکلات و معایب شغل مشاور املاک، مشکل دریافت کمیسیون است. بسیاری از مردم، تصور می‌کنند مشاورین املاک پول را بدون زحمت بدست می‌آورند و از پرداخت آن ناراضی هستند.اما بسیاری از مشاورین املاک حتی در گرفتن کمیسیون تعیین شده از سوی اتحادیه املاک هم دچار مشکل می‌شوند.
کمیسیون قانونی پایینترین میزان کمیسیونی است که خریدار و فروشنده باید بپردازند. یعنی قانون دست مشاور املاک را برای توافق با خریدار و فروشند و دریافت کمیسیون توافقی باز گذاشته است.
این مواردی که در این مطلب به آن اشاره شد، تنها بخشی از مزایا و معایب شغل مشاور املاک است.

آژانس املاک سپاهان در کلیه زمینه ها مربوط به ملک اعم ازخرید و فروش آپارتمان، باغ، ویلا و همچنین خرید و فروش و رهن و اجاره ملک های تجاری در خدمت شما همشهریان عزیز میباشد. شما می میتوانید با خیالی آسوده، خرید و فروش ملک خود را به ما بسپارید. مشاورین آژانس املاک سپاهان در تمامی مراحل خرید و فروش در کنار شما بوده و در رفع مشکلات احتمالی به شما کمک خواهند کرد