خرید زمین سودآورتر است یا خانه کلنگی؟

انتخاب بین خرید زمین و خرید خانه کلنگی به عوامل مختلفی مانند اهداف سرمایه گذاری، بودجه، و تحمل ریسک شما بستگی دارد. اگر به دنبال سودآوری بلندمدت هستید و نقدینگی برایتان اهمیت کمتری دارد، خرید زمین می تواند گزینه مناسب تری باشد.

اگر به دنبال نقدینگی بیشتر هستید و می توانید هزینه بازسازی یا ساخت را نیز بپردازید، خرید خانه کلنگی می تواند انتخاب بهتری باشد. نقدینگی زمین به طور کلی کمتر از خانه کلنگی است. زیرا پیدا کردن خریداری که مایل به پرداخت پول نقد برای زمین باشد، دشوارتر است.

نقدینگی خانه کلنگی بیشتر از زمین است. زیرا تقاضا برای خرید خانه، به خصوص در مناطق مناسب، بیشتر از تقاضا برای زمین است. قیمت زمین به طور کلی از قیمت خانه کلنگی کمتر است. بنابراین، سرمایه اولیه مورد نیاز برای خرید زمین نیز کمتر خواهد بود.

قیمت خانه کلنگی به طور کلی از قیمت زمین بیشتر است. علاوه بر این، شما باید هزینه بازسازی یا ساخت خانه را نیز در نظر بگیرید. در بلندمدت، ارزش زمین به طور قابل توجهی افزایش می یابد. به خصوص اگر زمین در منطقه ای با رشد و توسعه رو به رو باشد.

سودآوری خانه کلنگی به عوامل مختلفی مانند قیمت خرید، هزینه بازسازی یا ساخت، و ارزش نهایی خانه پس از بازسازی بستگی دارد. سرمایه گذاری در بازار زمین و مسکن همیشه جزء سودآورترین، مطمئن ترین زمینه های سرمایه گذاری است.‌

افراد زیادی هنگام سرمایه گذاری به خرید زمین و ملک روی می آورند و معتقدند، سرمایه گذاری در این رشته کم ریسک و سودآور می باشد.

از جمله دلایل تمایل افراد برای سرمایه گذاری در بازار زمین و ملک می توان به سود زیاد سرمایه گذاری، حفظ اصل سرمایه در هر حالت، انعطاف بازار زمین و ملک، امکان انتقال مالکیت به دیگران و حتی انتقال مالکیت به ورثه و … را می توان نام برد.

در واقع سرمایه گذاران تمایل دارند، بدانند سرمایه گذاری هنگام خرید زمین سودآورتر است یا خانه کلنگی؟ در این مقاله سعی شده به این سوال اساسی پاسخ داده شود.
برای موفقیت در هر زمینه و یا هر شغلی باید دانش مربوط به آن رشته را فرا گرفت.‌ در واقع فعالیت های شغلی بدون دانش و تجربه منجر به شکست و از دست رفتن سرمایه می گردد.

اگر شما عزیزان قصد خرید باغ، ویلا در شرق اصفهان دارید می توانید برای مشاوره و خرید به املاک سپاهان مراجعه کنید. املاک سپاهان با مشاورانی باتجربه و حرفه ای در زمینه خرید ویلا در شرق اصفهان، خرید و فروش باغ و زمین در خدمت شما عزیزان است.

سرمایه گذاری در خرید زمین یا خانه کلنگی

خرید زمین سودآورتر است یا خانه کلنگی؟

در زمینه سرمایه گذاری بر روی زمین یا ملک نیز سرمایه گذار باید دانش و اطلاعات کافی از بازار، شرایط حاکم بر آن، نوسانات و همچنین چالش های موجود در آن داشته باشد.

شرایط فرد سرمایه گذار و همچنین زمان مورد انتظار فرد برای به دست آوردن سود از جمله عواملی هستند، که در سرمایه گذاری بر روی خانه کلنگی و یا زمین تاثیر گذار است.

به عنوان مثال شخصی که صرفاً قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارد و در پایان بازگشت سرمایه اولیه و سود مکفی برای شخص رضایت بخش است، سرمایه گذاری بر روی زمین گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

نقاط قوت و ضعف سرمایه گذاری بر روی زمین

افراد سرمایه گذار برخی دلایل را برای برتری خرید زمین بر خانه کلنگی ذکر می کند. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید زمین بهتر است یا خانه کلنگی؟

۱. قیمت مناسب تر زمین نسبت به خانه کلنگی

معمولاً سرمایه گذاری بر روی زمین به پول کمتری نسبت به سرمایه گذاری بر روی خانه کلنگی احتیاج دارد.‌ در شرایط مناسب بازار می توان زمین را با قیمت بسیار مناسب تری نسبت به خانه کلنگی خریداری نمود.

۲. امکان نگهداری طولانی مدت

زمانی که سرمایه گذاری بر روی زمین انجام شود، امکان حفظ و نگهداری سرمایه برای زمان طولانی تر وجود خواهد داشت. سرمایه گذار می تواند زمین خریداری شده را سال های سال به حال خود رها کرده و سرمایه وی همچنان محفوظ مانده و افزایش نیز داشته باشد.

هیچ گونه نگرانی بابت تخریب ملک، شکایات احتمالی همسایگان آن، خسارات وارده بر اثر باران و گذر زمان و …نخواهد داشت.

۳. گزینه های بیشتر برای انتخاب

زمانی که سرمایه گذار قصد خرید زمین را دارد، می تواند گزینه های بسیار زیادی برای خرید داشته باشد. به خصوص اگر فرد قصد خرید زمین در حاشیه و حومه شهر را داشته باشد.

البته این موضوع مربوط به شهرهای بزرگ می باشد و وقتی سرمایه گذاری و خرید زمین در شهرهای کوچک انجام گردد، به دلیل وفور زمین در آنها شخص به راحتی می تواند زمین مورد نظر خود را خریداری نماید.

سرمایه گذاری در خرید زمین

در شهرهای بزرگ خریداری زمین در حومه شهر و در مناطق روستایی و حاشیه گزینه مناسبی برای افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند، می باشد.

البته در شهرها نیز زمین های زیادی برای خرید وجود دارد و شخص سرمایه گذار باید جستجوی دقیق و اطلاعات کافی از مناطق مختلف شهر داشته باشد.

البته اگر اشخاص خود قادر به شناسایی موردهایی برای خرید نیستند؛ می توانند در این زمینه به افراد مطلع و باتجربه مراجعه کنند، املاک سپاهان در زمینه خرید و فروش باغ، ویلا، زمین در اصفهان در خدمت شما هموطنان عزیز است.

نقاط قوت و ضعف سرمایه گذاری بر روی خانه کلنگی

خانه کلنگی منزل مسکونی می باشد، که حدود ۲۵ سال و بیشتر از ساخت آن خانه گذشته است. بنابراین خانه دچار فرسودگی شده و امکانات موجود در آن مستهلک شده و ارزش مالی چندانی ندارد.‌

این مسئله به معنی قابل سکونت نبودن خانه کلنگی نیست، بلکه بدین معناست که ساخت خانه ارزش مالی نداشته و شخص سرمایه گذار به طور کلی بهای زمین آن را پرداخت می نماید.

در واقع شخص سرمایه گذار با خرید خانه کلنگی می تواند، منزلی برای سکونت و زمینی برای سرمایه گذاری همزمان خریداری نماید. معمولاً هدف شخص سرمایه گذار بر روی خانه کلنگی سرمایه گذاری کوتاه مدت و استفاده از ساختمان خانه می باشد.

۱. قرار داشتن در بافت شهری

به دلیل گذر زمان زیادی از ساخت خانه کلنگی، معمولاً این خانه ها در بافت شهری قرار داشته و در اطراف آن ها مناطق مسکونی و تجاری واقع شده‌اند.

خرید زمین یا خانه کلنگی

بدین دلیل منزل کلنگی امکان پیشرفت اقتصادی بیشتری نسبت به زمین دارد و همچنین از قیمت بیشتری نسبت به زمینهای بدون ساخت برخوردار است. دسترسی به امکانات تجاری و حمل و نقل خود به عنوان یک مزیت برای خانه های کلنگی محسوب می گردد.

۲. داشتن انشعابات

یکی از مزایای مهم خانه های کلنگی، داشتن انشعابات آب و برق و گاز و… می باشد. داشتن این انشعابات شخص سرمایه گذار را از مراجعه به ادارات مختلف برای اخذ انشعاب بی نیاز کرده و مشخصاً هزینه های اخذ انشعاب را نیز پرداخت نخواهد کرد.

۳. سودآوری در صورت بازسازی ‌

هدف بسیاری از سرمایه گذاران بر روی خانه های کلنگی بازسازی ملک و کسب سود از این راه می باشد. چنانچه شخص سرمایه گذار اقدام به بازسازی و فروش خانه های کلنگی کند، افزایش سرمایه چشمگیری خواهد داشت.

بسیاری از افراد توانایی خرید خانه های نوساز را به دلیل قیمت بالای آن ندارند. بنابراین روی به خرید خانه های کلنگی بازسازی شده می آورند.‌ پس اگر هدف سرمایه گذاری سود آوری کوتاه مدت باشد، خرید خانه کلنگی و بازسازی آن گزینه بسیار مناسبی می باشد.

۴. محصور بودن

یکی از امتیازات بسیار مهم خانه های کلنگی، داشتن دیوار در اطراف زمین ملک است. داشتن دیوار کشی امتیاز بسیار بزرگی برای زمین می باشد. مسئله مالکیت، مسئله حفظ حدود و مساحت، مسئله تامین امنیت و … به وسیله دیوار کشی تامین می گردد.

خرید خانه کلنگی بهتر است یا خرید زمین،

مسئله داشتن دیوار از چنان اهمیت زیادی برخوردار است، که چنانچه زمین بدون ساخت فقط چهار دیوار اطراف را داشته باشد، ارزش بسیار زیادی نسبت به زمین هایی که چهار دیواری ندارند پیدا می کند.
با توجه به موارد ذکر شده می توان در جواب سوال سرمایه گذاری در خرید زمین سودآورتر است یا خانه کلنگی؟، اینگونه پاسخ داد:

اگر هدف سرمایه گذار صرفاً سرمایه گذاری و آن هم طولانی مدت باشد و قصد استفاده از ملک به عنوان منزل مسکونی را نداشته باشد، سرمایه گذاری بر روی زمین گزینه‌ی مناسبی می باشد.
چنانچه شخص سرمایه گذار قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشد و یا علاوه بر قصد سرمایه گذاری نیت استفاده از ملک به عنوان منزل مسکونی را داشته باشد، سرمایه گذاری بر روی خانه کلنگی گزینه مناسب تری است.

جمع بندی

خرید زمین، ملک و ساختمان به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری مورد توجه و استقبال افراد می باشد. برای یک سرمایه گذاری سودمند دانش و اطلاعات کافی در زمینه فعالیت لازم است.

خرید زمین برای سرمایه گذاری بلند مدت گزینه بسیار مناسبی است. از جمله دلایل آن قیمت مناسب زمین نسبت به خانه کلنگی، نداشتن هزینه نگهداری، امکان نگهداری طولانی مدت سرمایه و … را می توان اشاره کرد.‌

چنانچه قصد سرمایه گذار، قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت و همچنین استفاده از ساختمان ملک باشد، سرمایه گذاری بر روی خانه کلنگی گزینه مناسبی است.

از مزایای سرمایه گذاری بر روی خانه های کلنگی زود بازده بودن سرمایه گذاری، امکان افزایش سرمایه با بازسازی خانه، داشتن انشعابات آب و برق و گاز و … محصور بودن به وسیله دیوار را می توان نام برد.