دلایل لزوم مراجعه به مشاور املاک:

تا کنون این سوال برایتان پیش آمده است که چرا باید برای خرید و فروش ملک به مشاور املاک مراجعه کرد؟
بازار مسکن از جمله بازار های است که گردش مالی در آن زیاد است و هر بازاری که پول زیادی در آن باشد، کلاهبرداران را به سرعت جذب خود می کند.
در اطراف شما حتما کسانی هستند که در معاملات مسکن کلاه سرشان رفته باشد. دلیل این اتفاقات عدم تسلط کافی خریدار یا فروشنده به قوانین مربوط به خرید و فروش ملک است.
ما در این مقاله قصد داریم شما را با دلایل لزوم مراجعه به مشاور املاک و کمک گرفتن از آنان در امر خرید و فروش ملک آشنا کنیم. چنانچه قصد خرید و یا فروش ملک دارید؛ با ما همراه باشید.

چرا باید به مشاور املاک حرفه ای مراجعه کنیم

 

مشاور املاک سپاهان با داشتن چندین دهه سابقه خدمت در زمینه خرید و فروش و همچنین رهن و اجاره ملک به عنوان یکی از بهترین مشاورین املاک در سطح شهر اصفهان شناخته شده است.
آژانس املاک سپاهان با بهره‌گیری از بهترین و مجرب ترین مشاوران و کارشناسان املاک همواره توانسته بهترین پیشنهادات را در اختیار مشتریان خود قرار بدهد.

دلایل لزوم مراجعه به مشاور املاک:

کار مشاور املاک:

امروزه کلاهبرداری های زیادی در زمینه فروش و جعل اسناد رسمی در معاملات ملک صورت می گیرد. بنابراین اگر ما اطلاعات کافی در زمینه ی خرید و فروش ملک را نداشته باشیم، ممکن است به راحتی فریب کلاهبرداران را خورده و متضرر شویم.

برای جلوگیری از این پیش آمد باید به افراد که در این زمینه تخصص دارند مراجعه کنیم.
مشاورین املاک روزانه با معاملات زیادی سر و کار دارند و بر حسب دانش و تجربه با مشکلات قانونی آن آشنا هستند.
مشاورین املاک مجاز و رسمی وظیفه دارند برای تنظیم و عقد قرارداد، صحت مدارک دو طرف را کاملا بررسی کنند تا هیچ گونه مغایرتی با گفته های صاحب ملک نداشته باشد و به نوعی اعتبار سنجی طرفین معامله بر عهده مشاور املاک است.

اگر مشاور املاک سهل انگاری نموده و یکی از طرفین متضرر شود میتوان به مراجع قانونی شکایت کرده و خسارت دریافت کرد.
شما با ثبت معامله در آژانس‌های املاک مجاز، یک کد رهگیری دریافت می‌کنید.

بر اساس قانون، تمامی مشاورین املاک عضو اتحادیه مشاورین املاک موظفند معاملات و نقل و انتقالات ملکی خود را در سامانه سراسری ثبت معاملات مسکن وارد کنند و به شما یک کد رهگیری بدهند.
وقتی که معامله‌ شما در سامانه کد رهگیری ثبت می‌شود، تمام مشاورین املاک مجاز در سراسر کشور از معامله شدن آن ملک مطلع می‌شوند و چنانچه مالک بخواهد کلاه‌برداری کند و ملک خود را به چند بفروشد یا اجاره دهد، سیستم به مشاور املاک اطلاع می‌دهد.
چون مشاور املاک نقش واسطه را در یک معامله را بر عهده دارد، طرفین مدارک خود را نظیر؛ سند ملک، کلید مسکن، چک و یا پول نقد را نزد مشاور املاک قرار می دهند.

ممکن است بعضی افراد در پوشش یک مشاور املاک اقدام به سوء استفاده از افراد را بنمایند و با بستن قراردادهای کاذب اقدام به کلاهبرداری از افراد مراجعه کننده، نمایند. پس باید قبل از انجام هر قرارداد در مورد سابقه آژانس املاک مورد نظر کاملا تحقیق کرده و اطمینان لازم را کسب کنید.

دلایل مهم لزوم مراجعه به مشاور املاک:

مشاور املاک حرفه ای

۱) آشنایی مشاورین املاک با اصطلاحات و قوانین خرید و فروش ملک

خرید و فروش ملک کار بسیار تخصصی و گسترده‌ای است. مشاور املاک علاوه بر داشتن دانش در مورد نکات مهم برای خرید و فروش ملک با اصطلاحات قانونی و حقوقی خرید و فروش ملک نیز آشنایی کامل دارد.

این امر باعث میشود تا بتواند به خریدار یا فروشنده اطلاعات کامل را ارائه دهد و به آنها کمک کند تا تصمیمات درستی اتخاذ کنند.

۲)توانایی یافتن خریدار و فروشنده

مشاورین املاک با استفاده از روابط خود با افراد بسیار زیاد، می توانند به راحتی برای ملک شما خریدار پیدا کرده و یا چنانچه بخواهید ملکی را خریداری کنید موارد مناسب را به شما پیشنهاد بدهند.
اگر بخواهید خود به دنبال مشتری برای ملک خود بگردید، علاوه بر اینکه زمان زیادی برای این کار لازم دارید؛ ممکن است با آگهی های غیر واقعی و جعلی نیز مواجه شده و امکان ضرر برای شما وجود خواهد داشت.

۳)توانایی مذاکره با طرفین و جلب رضایت آنان

می دانیم که یکی از خصیصه های اصلی و مهم برای یک مشاور املاک داشتن روابط عمومی قوی و توانایی مذاکره بسیار بالا است.

همچنین مشاورین املاک از ابتدا با مشتریان زیادی سر و کار دارند، با سلیقه های افراد به طور کامل آشنا هستند و سعی می کند با توجه به شناختی که از طرفین معامله پیدا می‌کنند رضایت آنها را برای انجام معامله جلب نمایند.

۴) وجود روابط بسیار قوی

مشاورین املاک با افراد بسیار زیادی همچون وکلا ، سرمایه سرمایه گذاران و معماران حوزه مسکن ، مهندسین و ناظران املاک روابط بسیار زیادی دارند؛ بنابراین به راحتی می توانند املاک خاص و مورد نظر شما را پیدا کرده و به شما ارائه دهند.

 

خرید وفروش ملک در مشاور املاک

۵) رعایت اخلاق و انضباط کاری

مشاورین املاکی دارای کد صنفی و پروانه کسب هستند به اصول و قوانین کار خود پایبند بوده و اصول اخلاقی و مشتری مداری را به طور کامل رعایت می کنند. انجام معاملات در آژانس های املاک معتبر ریسک کمتری داشته و چنانچه مشکلی پیش بیاید می توانید از طریق قانونی آن را پیگیری نمایید.

۶) آشنایی با راهکارهای قانونی برای انجام بهتر معاملات

مشاورین املاک به دلیل حجم بالای معاملات املاکی که انجام می‌دهند، با کلیه راهکارهای قانونی و ‌تبصره هایی که می‌تواند شما را در انجام یک معامله سریع و آسان کمک نماید، آشنایی کامل دارند و می توانند میانبرهای قانونی را به شما ارائه داده و از اتلاف وقت و هزینه شما جلوگیری کنند.

آژانس املاک سپاهان با انواع ملک های موجود در حوزه فعالیت خود (شرق اصفهان) آشنایی کامل داشته و میتواند راهنمای بسیار خوبی برای شما در زمینه خرید و فروش انواع ملک مسکونی و تجاری باشد.
شما با مراجعه به آژانس املاک سپاهان میتوانید ملک مورد نظر خود را به راحتی خریداری نموده و از خرید خود لذت ببرید.
همچنین اگر قصد فروش ملک خود را دارید کارشناسان مشاور املاک سپاهان در اسرع وقت این کار را برای شما انجام میدهند.