قانون هزینه تعمیرات خانه بین مالک و مستاجر 

برای تعمیرات خانه و هزینه های بین مالک و مستاجر قانون هایی وجود دارد، مالک موظف به پرداخت هزینه تعمیرات اساسی و کلی ساختمان است که برای سکونت در آن ضروری است. این شامل مواردی مانند: تعمیر سقف، دیوار و فونداسیون، تعمیر سیستم‌های لوله‌کشی، برق و گرمایش، تعمیر درب‌ها، پنجره‌ها .

مستاجر موظف به پرداخت هزینه تعمیرات جزئی و مربوط به استهلاک است. این شامل مواردی مانند: نقاشی و تزئینات، تعویض شیرآلات و لامپ‌ها، تعمیر قفل‌ها و لولاها است.

اگر مالک و مستاجر در مورد نوع تعمیر و اینکه چه کسی باید هزینه آن را بپردازد، اختلاف نظر داشته باشند، می توانند به موارد زیر مراجعه کنند:

شورای حل اختلاف: این نهاد دولتی به طور رایگان به اختلافات بین مالک و مستاجر رسیدگی می کند. دادگاه: اگر شورای حل اختلاف نتواند مشکل را حل کند، هر یک از طرفین می تواند به دادگاه مراجعه کند.

اگر مالک از پرداخت هزینه تعمیرات ضروری که برای سکونت در ملک ضروری است خودداری کند، مستاجر می تواند: هزینه تعمیرات را پرداخت کند و از اجاره بها کم کند. البته قبل از انجام این کار، مستاجر باید به مالک اخطار کتبی بدهد و به او فرصت کافی برای انجام تعمیرات بدهد. ملک را تخلیه کند.

اگر مالک با وجود اخطار کتبی، تعمیرات را انجام ندهد، مستاجر می تواند بدون پرداخت جریمه، ملک را تخلیه کند. اگر شما عزیزان قصد خرید باغ در اصفهان را دارید، کافیست با املاک سپاهان تماس بگیرید.

در این مقاله در مورد قوانینی که بین مستاجر و مالک در مورد اجاره ملک برقرار است صحبت می کنیم. در خیلی از موارد در مورد قانون هزینه تعمیرات خانه بین مالک و مستاجر بحث ها و گفتگوهایی ایجاد می شود.

بعضی هزینه هایی مانند تعمیرات، تعویض و… که در اثر استفاده و گذشت زمان در ملک ایجاد می شود طبق قانون بر عهده مالک و بعضی بر عهده مستاجر است.

اگر قصد خرید و فروش زمین، باغ، ویلا در شرق اصفهان را دارید مشاور املاک سپاهان با کادری با تجربه و حرفه ای در خدمت شما هموطنان عزیز است. کافیست برای خرید و مشاوره با شماره ۰۹۱۳۳۲۰۲۶۳۶ تماس بگیرید.

قانون هزینه تعمیرات خانه اجاره ای

قانون هزینه تعمیرات خانه بین مالک و مستاجر 

آمارها نشان می‌دهد تقریبا یک چهارم جمعیت ما اجاره نشین هستند، با توجه به افزایش اجاره نشینی، آشنایی با قوانین اجاره نشینی بسیار مهم است. پرداخت هزینه‌های تعمیرات را به دو قسمت تقسیم می‌شود، که شامل تعمیرات جزیی یا فرعی و تعمیرات کلی یا اساسی است.

همیشه سعی کنید اختلافات را با گفتگو حل و فصل کنید. اگر تعمیراتی در خانه فوریت دارد حتما موضوع را با مالک در میان بگذارید. در پرداخت هزینه های کلی پرداخت به عهده مالک ساختمان است، چون مستاجر نقشی در ایجاد آن ها نداشته است، ولی در هزینه های جزیی پرداخت بر عهده مستاجر است.

اگر خانه یا ملک مشکلی داشته باشد و صاحبخانه اقدام به رفع مشکل نکند مستاجر می تواند قرارداد را فسخ کند یا از قانون الزام مالک استفاده کند و مالک را مجبور به پرداخت و رفع مشکل کند.

تعمیرات خانه اجاره ای

قانون هزینه تعمیرات خانه اجاره ای

روابط بین مالک و مستاجر در خانه اجاره ای بسیار گسترده است، قانون هزینه تعمیرات خانه بین مالک و مستاجر کمک می کند تا در بین مالک و مستاجر حکم کند تا مشکلات احتمالی از بین برود.

صاحبخانه باید تمامی هزینه های جزیی و کلی را در خانه انجام دهد. هزینه های کلی مثل تعمیرات وسایل و رنگ آمیزی و… هزینه های جزیی مثل تعویض پوشال لوکر و پریزها و … است و بعد از انجام تمام هزینه ها اقدام به اجاره ملک کند.

تعمیرات اساسی و کلی مربوط به اصل بنا یا تاسیسات برعهده صاحبخانه است و تعمیرات جزئی که به واسطه استفاده احتیاج به تعمیر دارد بر عهده مستاجر است، مثلا سوختن لامپ یا شکستن شیشه، رفع مشكل فاضلاب بعد از مدتی از اقامت بر عهده مستاجر است.

صاحبخانه در هنگام تحویل خانه به مستاجر باید تمامی وسایل و امکانات خانه را به طور کامل و سالم تحویل مستاجر بدهد. هزینه تعمیرات اساسی بر عهده صاحبخانه است، حتی در صورت پرداخت نکردن می توان از صاحبخانه شکایت کرد.

اگر در ملک مشکلی وجود داشته باشد و مالک آن عیب را برطرف نکند مستاجر حق فسخ قرارداد را دارد ولی اگر عیب را برطرف کند مستاجر حق فسخ قرارداد را ندارد.

هزینه تعمیرات خانه

مستاجر در صورتی می‌تواند هزینه ها را از مالک بگیرد که با اجازه مالک اقدام به تعمیرات انجام داده باشد. اگر تعمیرات اساسی در خانه انجام شود مستاجر می‌تواند این تعمیرات را انجام دهد و سپس از اجاره منزل کسر کند.

اگر مستاجر بدون اطلاع از صاحبخانه تعمیراتی را در خانه انجام دهد، نمی تواند هزینه آنها را از مالک بخواهد. قبل از هرگونه تعمیرات باید مشکلات در خانه را به اطلاع مالک برساند و بعد اقدام به کار کند.

در هنگام نوشتن قرارداد خانه بین مستاجر و مالک تمام نکات مهم را در قرارداد ذکر شود تا هر گونه ابهام در این مورد از بین برود. چون در بیشتر مواقع اختلاف بین صاحبخانه و مستاجر در پرداخت هزینه ها انجام می‌شود.

حتما برای نوشتن قرارداد به مشاور املاک مراجعه کنید چون مشاوران املاک بر تمام نکات قرارداد بین مالک و مستاجر تسلط کامل دارند و با اطمینان خاطر ملک مورد نظر را اجاره کنید.

املاک سپاهان در زمینه خرید و فروش ویلا، زمین، باغ در شرق اصفهان آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز است.