قرارداد خرید و فروش باغ، ویلا

مساحت باغ و ویلا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در قرارداد خرید و فروش آن ذکر شود. این مساحت باید به صورت دقیق و واضح در قرارداد قید شود تا در آینده اختلافی در این زمینه پیش نیاید.

موقعیت مکانی باغ و ویلا نیز یکی از نکات مهمی است که باید در قرارداد خرید و فروش آن ذکر شود. این موقعیت مکانی باید شامل آدرس دقیق، کد پستی، منطقه، شهر و استان باشد.

امکانات باغ و ویلا نیز باید در قرارداد خرید و فروش آن ذکر شود. این امکانات می‌تواند شامل مواردی مانند آب، برق، گاز، تلفن، انشعابات، درختان، ساختمان، استخر، سونا و… باشد.

در اینجا چند سوال دیگر که می‌توانید در قرارداد خرید و فروش باغ و ویلا مطرح کنید آورده شده است: مالکیت باغ و ویلا متعلق به چه کسی است؟ آیا باغ و ویلا دارای سند مالکیت است؟ آیا باغ و ویلا دارای پایان کار است؟

آیا باغ و ویلا دارای بدهی یا معارضی است؟ زمان تحویل باغ و ویلا چه زمانی است؟ روش پرداخت ثمن معامله به چه صورت است؟ ضمانت‌های لازم برای انجام معامله چیست؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند به شما کمک کند تا از وقوع هرگونه مشکل یا اختلاف در آینده جلوگیری کنید.

قرارداد خرید و فروش باغ، ویلا

در این مقاله در مورد نکات کلیدی که در نوشتن قرارداد خرید و فروش باغ، ویلا، زمین باید رعایت کنید صحبت می کنیم. توجه به این نکات باعث می شود راه را بر روی هر گونه کلاهبرداری ببندید.

کلاهبرداران به دنبال روشهایی برای سرقت سرمایه افراد هستند، به همین علت آشنایی با نکات حقوقی در قرارداد خرید و فروش باغ، ویلا، زمین برای همگان مفید و الزامی است.

قبل از نوشتن قرارداد حتما به مشاور املاک باتجربه و حرفه ای و مورد اعتماد مراجعه کنید. املاک سپاهان در زمینه خرید و فروش باغ، ویلا، زمین در شرق اصفهان با مشاورانی حرفه ای آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

قرارداد خرید و فروش باغ

امروزه به خاطر آلودگی و سروصدا و شلوغی شهرها افراد علاقمند به محیط های ساکت، دور از آلودگی و خوش آب و هوا هستند، به همین علت افرادی که سرمایه ای و پس اندازی دارند به فکر خرید باغ و ویلا می افتند.

قرارداد فروش باغ و ویلا یک قرارداد بیع است. بیع به معنای خرید و فروش و یا داد و ستد است. تنظیم قرارداد خرید و فروش باغ، ویلا احتیاج به دانش حقوقی دارد و شخص باید از مهارت و تجربه و دانش کافی برخوردار باشد.

استفاده از مشاور املاک باعث می شود امنیت معامله تضمین شود. در معامله خرید و فروش باغ و ویلا چون طرفین قرارداد همدیگر را نمی‌شناسند به همین دلیل وجود مشاور املاک مورد اعتماد که معامله را مدیریت کند و طبق قوانین معامله را جلو ببرد ضروری است.

خرید و فروش ویلا

نکات کلیدی قرارداد خرید و فروش باغ و ویلا

قبل از نوشتن قرارداد خرید و فروش باغ و ویلا حتما از باغ و ویلا دیدن کنید، اسناد و مدارک باغ را بررسی کنید و استعلام‌های مختلف باغ و ویلا را دریافت کنید، اینکه باغ‌ یا زمین در طرحهای توسعه ای یا مصادره‌ای، اوقافی، ورثه‌ای نباشد.

با استفاده از کد رهگیری سند باغ، از آخرین وضعیت باغ آگاه شوید. مشخصات کامل فروشنده و خریدار،  مشخصات کامل ویلا و باغ از جمله  مساحت، موقعیت مکانی، امکانات باغ، نوع خاک و… باید به طور کامل در قرارداد وارد شود.

اگر باغ یا ویلا مشاع بین چند نفر باشد، حتما فروشنده باید وکالت نامه از طرف سایر اعضا داشته باشد.

قولنامه برای خرید زمین، باغ و ویلا به معنی این است که باغ و ویلا یکبار مورد معامله قرار گرفته است. چون قولنامه توسط خریدار، فروشنده و مدیر بنگاه که افرادی عادی هستند، تنظیم می‌شود اسناد رسمی محسوب نمی‌گردد.

دو نفر فرد قابل اعتماد از سوی طرفین باید قرارداد را به عنوان شاهد امضا کنند. چک هایی که که در معامله رد و بدل می شود، کپی گرفته شود. اگر شخصی باغی که متعلق به دیگری است را بفروشد، معامله باطل است، مگر اینکه از طرف صاحب ملک وکالتنامه داشته باشد.

نکات کلیدی قرارداد خرید و فروش باغ و ویلا

اگر خریدار باغ را تحویل بگیرید و مبلغ را کامل به فروشنده ندهد، فروشنده می‌تواند از طریق دادگاه از خریدار شکایت کند. بعد از انجام قرارداد هر چیزی که متعلق به باغ می باشد به خریدار منتقل می‌شود.

فروشنده و خریدار باید تمام تعهدات خود را بنویسید و امضا کند، اگر ویلا و باغ در رهن باشد و امکان انتقال سند نباشد، فروشنده باید هم مبلغ را  و هم خسارت خریدار را بدهد.

طرفین حق دارند در قرارداد برای خود حق فسخ قرار دهند که اگر بدون دلیل هر کدام از طرفین معامله را فسخ کند، باید ده درصد مبلغ را به طرف مقابل پرداخت کند.
فسخ قرارداد خرید و فروش باغ و ویلا اگر به دلایل قانونی باشد درست است، مثلا اگر باغ به مساحت ۳ هکتار معامله شود و بعد از تحویل کمتر از سه هکتار باشد خریدار حق فسخ قرارداد دارد.

در قرارداد خرید و فروش باغ و ویلا در بند فسخ باید موضوعاتی که باعث فسخ قرارداد می شود از جمله عدم تحویل به موقع توسط فروشنده و عدم پرداخت به موقع مبلغ قرارداد توسط خریدار را وارد کرد.

تحویل باغ به خریدار اهمیت زیادی دارد، ولی مهمتر از همه در خرید و فروش باغ و ویلا انتقال سند است. بعضی مواقع کلاهبرداران انتقال سند را به تعویق می‌اندازند و بعد از مدتی مشخص می شود که باغ به چند نفر فروخته شده است.

مدت قرارداد خرید و فروش باغ و ویلا از تاریخ امضای قرارداد تا انتقال سند نوشته می شود، مبلغ قرارداد، شیوه پرداخت مبلغ باید به طور کامل در قرارداد نوشته شود. خریدار باید مبلغ قرارداد را طبق توافق پرداخت کند.

خرید و فروش باغ و ویلا

پرداخت مالیات و عوارض شهرداری باغ بر عهده فروشنده است. برای انتقال سند نیز باید فروشنده در زمان تعیین شده در محضر حاضر شود.

حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل آتش سوزی به عنوان بند فورس ماژور نوشته می شود، این موضوعات قابل پیش بینی نیستند. مثلا در بعضی موارد فروشنده باغ را می‌فروشد ولی قبل از تحویل، باغ بر اثر سیل دچار تخریب می شود، در این موارد باید بند خسارت وارد شود.
در قرارداد خرید و فروش باغ اگر اختلافاتی بین طرفین به وجود آید، در این موارد برای حل اختلاف باید به کارشناس و یا داور مراجعه کنند.

قرارداد خرید و فروش باغ در دو نسخه تنظیم می شود و هر نسخه نزد یکی از طرفین قرارداد می باشد، مشاور حقوقی باتجربه در انجام معامله خرید و فروش باغ کمک می‌کند که مشکلات حقوقی پیش نیاید.

شما عزیزان اگر قصد خرید و فروش باغ، ویلا، زمین در شرق اصفهان را دارید، فقط کافیست برای مشاوره و خرید با شماره ۰۹۱۳۳۲۰۲۶۳۶ تماس بگیرید. املاک سپاهان املاکی مورد اعتماد در خدمت هموطنان عزیز است.