مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چیست؟

در این مقاله در مورد سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه و مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه مطالبی را عنوان می کنیم. یکی از کشورهایی که از نظر سرمایه گذاری و از نظر اقتصادی مورد نظر گردشگران قرار دارد، ترکیه است.

قصد بعضی از افراد برای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه کسب درآمد است و بعضی هم به دنبال اخذ اقامت ترکیه هستند. خرید ملک در ترکیه مزایا و معایب زیادی دارد.

در این مقاله در مورد اینکه مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چیست صحبت می کنیم. در هر معامله ای مشورت با افراد با تجربه باعث می شود که از مشکلات بعدی جلوگیری شود. حتما قبل از خرید و فروش ملک با افراد باتجربه مشورت کنید.

املاک سپاهان در زمینه خرید و فروش زمین، باغ، ویلا در اصفهان با مشاورانی با تجربه و مورد اعتماد در خدمت شما هموطنان عزیز است. اگر قصد خرید و فروش ملک دارید حتما در زمان مناسب، خرید و فروش ملک را انجام دهید.

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چیست؟

معایب خرید ملک در ترکیه

یکی از معایب خرید ملک در ترکیه این است که خرید ملک باید توسط کشورهایی که از نظر دولت ترکیه مجاز است صورت بگیرد و کشورهایی که از نظر دولت مجاز نیستند، اجازه خرید ملک از طرف دولت ترکیه داده نمی شود.

زبان از دیگر معایب خرید ملک در ترکیه است، چون در کشور ترکیه کمتر به زبان انگلیسی صحبت می شود و در معاملات اگر به زبان ترکی تسلط نداشته باشید سوء استفاده کنندگانی هستند که قصد کلاهبرداری دارد.

با توجه به تقاضای زیاد برای تابعیت و اقامت، تعداد افرادی که به دنبال سودجویی هستند بیشتر می‌شود، به همین دلیل در هنگام معامله باید شخصی مورد اعتماد که به زبان ترکی تسلط کافی دارد همراه داشته باشید.

همچنین اگر ملکی که خریداری شده است قوانین ترکیه را نقض کند، قرارداد باطل است. مثلا اگر زمینی خریداری شود تا دو سال وقت دارد که پروژه ساخت را تمام کند در غیر این صورت قرارداد زمین باطل است.

معایب خرید ملک در ترکیه
مالیات و هزینه های جانبی در کشور ترکیه بالا است. بعضی آژانس ها هستند که مجوز برای خرید و فروش ندارند و بدون مجوز معامله را انجام می دهند. باید آژانس ها از دولت ترکیه مجوز داشته باشند.
آژانس هایی در ایران بعنوان واسط برای خرید ملک در ترکیه هستند که این آژانس ها اعتبار قانونی از نظر کشور ترکیه ندارند، البته همه آژانس های کشور ترکیه هم قانونی نیستند.

یکی از راه حل هایی که افراد برای جلوگیری از این موضوعات به آن مراجعه می کنند، وکیل است. در مورد اینکه مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چیست؟ با وکیل مورد اعتماد مشورت کنید. البته بعضی از وکلا پروانه وکالت ندارند و قصدشان فقط کلاهبرداری است.

حتما قبل از سپردن وکالت خود، پروانه وکالت آنها را بررسی کنید. بعضی تبلیغات با نام خرید ملک ارزان قیمت در ترکیه وجود دارد. البته در ترکیه نسبت به سایر کشورها، ملک های ارزان قیمت وجود دارد ولی هر ملک با توجه به امکانات و شرایط آن قیمت گذاری می شود.

هزینه آژانس معاملات ملکی، هزینه بیمه زلزله هم به هزینه خرید مسکن در ترکیه اضافه می شود. داشتن بیمه زلزله ی برای خرید ملک اجباری است که این بیمه متغیر است.

خریداران ملک در ترکیه اجازه کار قانونی ندارند و باید با ثبت شرکت تجاری و یا پیشنهاد کاری از کارفرمای ترک مجوز کار بگیرند.

مزایای خرید ملک در ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه مزایایی هم دارد، ارزش ملک در ترکیه بالا است و کسانی که بتوانند ملک های مناسبی خریداری کنند، این خرید سرمایه گذاری سودآوری برایشان خواهد بود.

خرید ملک در ترکیه اگر بوسیله افراد با تجربه صورت بگیرد، خریدی آسان و سریع خواهد بود. همچنین در ترکیه امکان خرید خانه اقساطی و یا با وام بانکی میسر است.
هزینه های زندگی در ترکیه پایین است. در ترکیه امکان دسترسی به تسهیلات و امکانات تفریح ها و سرگرمی ها بسیار زیاد است. یکی دیگر از مزایای کشور ترکیه نزدیک بودن به ایران است.

یکی از اصلی ترین مزایای خرید ملک، اخذ اقامت و شهروندی از کشور ترکیه است. البته بهترین راه جهت گرفتن پاسپورت ترکیه با هزینه بسیار کم خرید ملک در آن بخصوص برای ایرانیان است.

با خرید ملک در ترکیه هم می توانید سرمایه گذاری خوبی انجام دهید و هم پاسپورت و اقامت خانوادگی دریافت کنید. از کشور ترکیه امکان سفر به خیلی از کشورها بدون نیاز به ویزا، وجود دارد.

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چیست؟

بعد از خرید ملک در ترکیه می توانید اقامت در این کشور به مدت یکسال را دریافت کنید. اگر ارزش ملک خریداری شده شما از بیست و پنج هزار دلار بیشتر باشد به صورت اتوماتیک دارای حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور خواهید شد.

بعد از اقامت می توانید از حق کار قانونی استفاده کنید، در انتخابات و رای گیری ها شرکت نمایید، از بیمه بهره ببرید و از طریق گرفتن پاسپورت ترکیه به اروپا و آمریکا مهاجرت کنید.

قیمت ملک در ترکیه نسبت به ایران بسیار پایین تر است و امکانات در کشور ترکیه بسیار زیادتر از ایران است. قیمت مناسب خرید ملک در ترکیه باعث شده است که کشورهای اروپایی، روسیه، افغانستان و عراق اقدام به خرید ملک در این کشور کنند.

هزینه زندگی و هزینه تحصیل در کشور ترکیه نسبت به سایر کشورها کم است. همچنین رفت و آمد به ترکیه بدون مشکل و سختی خواهد بود. طبق قرارداد ایران و ترکیه افراد ایرانی جهت سفر، به اخذ ویزا نیاز ندارند.

خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری ایده آل با سود بالا است. ملک خریداری شده در ترکیه را بعد از مدت سه سال می توان فروخت. خرید ملک در نواحی نظامی و امنیتی کشور ترکیه غیرمجاز است.

خرید ملک در ترکیه

اگر قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارید سعی کنید به صورت حضوری ملک را ببینید و با مشورت با فرد باتجربه معامله را انجام دهید، ولی اگر امکان سفر حضوری ندارید، حتما فردی مورد اعتماد را پیدا کنید که خرید ملک را انجام دهد.

در هنگام پرداخت پول ملک با وجه نقدی انجام ندهید. حتما رسید دریافت وجه را بگیرید. با کمتر از یک هفته سند ملک برای شما ارسال می گردد. بعد از ارسال سند زمان برای وقت مصاحبه اعلام می شود.

با رسیدن موعد مصاحبه باید به اداره مهاجرت رفته و اگر این مراحل موفقیت آمیز باشد، کارت اقامت ترکیه برای شما صادر می شود. اعتبار این کارت به طور معمول یکساله و قابل تمدید است.

حتما قبل از خرید و فروش ملک با افراد مورد اعتماد مشورت کنید و بعد معامله را انجام دهید. مشاور املاک سپاهان در زمینه خرید و فروش زمین، باغ، ویلا در اصفهان در خدمت شما هموطنان عزیز است.