خرید و فروش زمین، باغ، ویلا با وکالت نامه

خرید و فروش باغ و ویلا با وکالت نامه مزایایی همچون سرعت و سهولت در انجام معامله، صرفه جویی در هزینه‌های نقل و انتقال سند، عدم نیاز به حضور فروشنده در دفترخانه دارد.

همچنین این کار معایبی همچون عدم اطمینان از صحت و اعتبار وکالتنامه، عدم امکان دریافت سند قطعی ملک، عدم امکان دریافت استعلام‌های ثبتی و شهرداری دارددر خرید و فروش باغ و ویلا با وکالت نامه باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

صحت و اعتبار وکالتنامه را از دفترخانه صادرکننده استعلام کنید. وکالتنامه باید بدون محدودیت زمانی باشد. وکالتنامه باید به طور دقیق در مورد موضوع مورد معامله باشد. اگر موکلان چند نفرند یعنی وراث یا شریک هستند، از انجام دادن معامله خودداری کنید.

امکان انتقال قطعی باغ و ویلا با وکالت نامه وجود دارد. در این صورت، خریدار باید با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و ارائه وکالتنامه، درخواست انتقال قطعی ملک را به ثبت برساند. در صورتی که فروشنده فوت کند، وراث وی می‌توانند با ارائه وکالتنامه، سند ملک را به نام خریدار منتقل کنند.

در کل، خرید و فروش باغ و ویلا با وکالت نامه می‌تواند مزایایی مانند سرعت و سهولت در انجام معامله داشته باشد. با این حال، خریدار باید با آگاهی از معایب این نوع معامله و رعایت نکات ایمنی، از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

در مورد املاک در رهن بانک‌ها، سعی شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن صلح انجام و سند به صورت رسمی منتقل شود. اگر وکالتنامه تفویض شده است (وکالتنامه از روی وکالتنامه دیگری صادر شده باشد)، به متن سند دقت شود تا اختیارات موکل به طور کامل منتقل شده باشد.

در این مقاله در مورد خرید و فروش زمین، باغ، ویلا با وکالت نامه برای شما صحبت می کنیم. در بعضی مواقع در هنگام خرید و فروش زمین، باغ، ویلا طرفین معامله برای اینکه معامله ای راحت و بی دردسر و بدون هزینه داشته باشند بصورت وکالتی انجام می دهند.

وقتی خرید و فروش ملک با وکالت‌نامه انجام می شود چون سند انتقال پیدا نمی‌کند، اگر شخص فروشنده فوت کند وکالت‌نامه باطل می‌شود و ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.
برای اینکه این مشکلات ایجاد نشود حتما بعد از انجام معامله وکالتی در اولین فرصت سند را بنام خود بزنید. نکته مهم اینکه قبل از انجام معامله ملک به صورت وکالتی با افراد با تجربه مشورت کنید.

املاک سپاهان با مشاوران باتجربه در زمینه خرید و فروش زمین، باغ، ویلا در اصفهان در خدمت شما عزیزان است. چنانچه قصد خرید ملک دارید جهت هرگونه مشاوره و خرید با شماره ۰۹۱۳۳۲۰۲۶۳۶ تماس بگیرید.

خرید و فروش زمین، باغ، ویلا وکالتی

خرید و فروش زمین، باغ، ویلا با وکالت نامه

وکالت نامه قراردادی است که بین وکیل و موکل نوشته می شود و اختیارات وکیل را مشخص می کند. وکالت نامه بر دو نوع وکالت مطلق و وکالت مقید است.

انواع وکالت نامه

در نوع وکالت مطلق در همه امور به وکیل وکالت می دهد، ولی در وکالت مقید فقط در بعضی امور به وکیل وکالت داده می شود. در هنگام خرید و فروش زمین، باغ، ویلا با وکالت‌نامه باید که اعتبار وکالت نامه نامحدود باشد.

در هنگام خرید و فروش ملک اگر با وکالت‌نامه انجام شود زمان اعتبار وکالت‌نامه در آن نوشته می شود، اگر زمان اعتبار تمام شود و مبایعه نامه نوشته نشده باشد بعد از اتمام اعتبار خریدار دیگر حقی به ملک ندارد.
وقتی مالک به شخصی وکالت فروش می دهد که ملکی را برای او بفروشد اگر خود مالک ملک را بفروش برساند باز هم این معامله از نظر قانونی صحیح است.

خرید و فروش ملک با وکالت نامه

حتما باید مبایعه نامه در دفتر اسناد رسمی نوشته شود، فروشنده حق هیچگونه دخل و تصرف را در وکالت‌نامه را ندارد. نوشتن مبایعه نامه در دفاتر اسناد رسمی باعث می شود کد رهگیری دریافت کنید و از کلاهبرداری احتمالی جلوگیری شود.

بعضی افراد به دلیل هزینه های بالای نقل و انتقال، یک وکالت نامه تنظیم می‌کنند و با همان سند وکالتی کارها را انجام می‌دهند؛ منظور از وکالت در معامله این است که یک طرف به طرف دیگر برای انجام امور شخصی وکالت بدهد.

پیش از انجام خرید و فروش زمین، باغ، ویلا حتما استعلام وکالت نامه را در دفاتر اسناد رسمی بررسی کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که با وکالت‌نامه معامله انجام می دهید توجه داشته باشید مدت وکالت‌نامه محدود نباشد.

حتی اگر وکالت بلاعزل باشد فروشنده نمی‌تواند هر موقع که مایل است به خریدار انتقال بدهد، چون ممکن است وکالت به دلایلی فسخ شود
اگر مالک به کسی وکالت بدهد در صورت فوت ناگهانی وکالت باطل می‌شود.

اگر مبایعه نامه تنظیم شود حتی در صورت فوت فروشنده معامله برقرار است. خریدار و فروشنده با توافق هم مبایعه نامه در دفتر اسناد رسمی تنظیم می کنند و تمام شروط خود را می نویسند وشاهدان آن را امضا می کنند.

خرید و فروش ملک

در صورتی مالک و خریدار باهم توافق کنند می‌تواند مبایعه نامه نوشته نشود. گاهی اوقات در هنگام خرید و فروش زمین، باغ، ویلا با وکالت نامه مالک به دلایلی حضور ندارد در این مواقع به وکیل خود وکالت انجام معامله را می دهد.

معایب خرید و فروش ملک با وکالت نامه

اگر بعد از وکالت موکل وکالت را عزل کند وکیل حق معامله ندارد. خرید و فروش زمین باغ ویلا با وکالت ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند از جمله اینکه مالک فوت کند و وکالت‌نامه اعتبار نداشته باشد.

در هنگام انتقال سند ممکن است دچار مشکلاتی شود حتما توجه داشته باشید در هنگام خرید و فروش ملک وکالتی در اولین فرصت انتقال سند را انجام دهید.
وکالت‌نامه باید در دفاتر رسمی ثبت شود و دارای مهر برجسته باشد همچنین میزان حق و حقوق و دخالت وکیل در وکالت‌نامه مشخص شود، وکیل یا مالک نباید ممنوع المعامله باشند.

خرید ملک با وکالت نامه

همچنین وکیل در مدتی که وکالت‌نامه اعتبار دارد معامله را انجام دهد، خرید و فروش زمین، باغ، ویلا نیز می توان با وکالت انجام شود به شرطی که وکیل یا نماینده حق خرید و فروش داشته باشد.

نکته پایانی اینکه کسانی که قصد خرید و فروش زمین، باغ، ویلا با وکالت نامه را دارند با افراد با تجربه مشورت کنند. مشاوره با افراد با تجربه باعث می شود احتیاط های لازم را قبل از خرید و فروش زمین، باغ، ویلا در اصفهان انجام دهید.